JokeeneriK.reismee.nl

Auckland & Rangitoto

Welkom allemaal,

Na een goede vlucht via Singapore veilig aangekomen in NZ. Bij de border security eerst nog even de schoenen van Joke laten reinigen en toen onze weg naar ons hotel gevonden.

De eerste dag na een brunch in de haven de stad ontdekt. Auckland is geen wereldwonder en de highlights hadden we dan ook snel gezien. In de Auckland Art Gallery hebben we nog wel wat mooie moderne (Maori) kunst bekeken. Tot slot hebben we in een Koreaans restaurantje gegeten. Wat ons opvalt, is dat er veel Aziatische eettentjes zijn en veel Aziaten op straat. Opmerkelijk vinden we ook dat er op kruispunten diagonaal wordt overgestoken (door voetgangers dan hè).

Vandaag hebben we de stad ontvlucht en namen we de ferry naar Rangitoto. Een prachtig vulkanisch eilandje voor de kust van Auckland. Via een mooi kustpad door lavavelden klimmen we naar de top van de krater om vervolgens weer af te dalen over leuke bospaadjes. Terug in de stad naar het hoogtepunt van Auckland: de Sky Tower. De lift zoeft ons naar de 60e verdieping, vanwaar we een weids uitzicht over de stad en omgeving hebben.

De trip is goed begonnen, lekker (lente!)weer met 24 graden en zon en relaxte NZ-ers. Morgen de camper halen en dan gaan met die kiwi!

Groetjes, Joke en Erik

Pama

Leuke blog van jullie.we hadden het net over jullie, we hadden zojuist Rangitoto opgezocht . Geniet ze verder

Vincent

Je schoenen moesten zeker aan de binnenkant gereinigd worden......

Nigel en Mieke

Goed bezig kerel. G e n i e t e n
Was het hier maar 24 graden

Ine & Paul

Jaaaaloers! Prachtig vulkanisch eilandje :-)
Liefs!

Yvonne

Enjoy! Succes met het links rijden in de “bus”.

Sylkiwi

Lieve Erikiwi en Jokiwi
Wat super leuk, was inderdaad alweer vergeten dat diagonaal oversteken niet zo normaal is in Nederland haha! Ik ben benieuwd naar jullie avonturen. Veel plezier en genietttttt.

Cheers!