JokeeneriK.reismee.nl

Northland west- en oostkust

We laten Auckland achter ons en pikken de camper op. In plaats van de geboekte tweepersoons, krijgen we een driepersoons camper. Met lekker wat extra ruimte en sowieso veel luxe eindelijk op pad met ons tiny house op wielen voor de komende twee maanden! We rijden langs de westkust noordwaarts. We vinden een mooie camping aan een beekje met een fijne campkitchen, waar we dankbaar gebruik van maken. Ja, ook al hebben we alles bij ons, zo'n ruime keuken is toch ook altijd wel prettig.

Zaterdag maken we diverse mooie wandelingetjes en nemen bij een meertje nog een frisse duik. 's Avonds hebben we een tourtje geregeld met een gids waarbij we naar het Trounson Kauri Park rijden om kiwi's te spotten (de loopvogel dan hè). Het zijn bedreigde schuwe nachtdieren, maar we hebben geluk en zien er twee heel goed,zeer bijzonder. Verder zien we ook nog alen, een possum, een weta (groot insect) en gloeiwormen.

Zondag rijden we via de Waipoua Forest, waar we enkele machtige Kauri bomen zien. Dit zijn bedreigde bomen en in dit gebied staan exemplaren van 2.000 jaar oud, 50 meter hoog en 17 meter omtrek! Bij Paihia bezoeken we de Waitangi Treaty Grounds waar de Engelsen en de Maori's het samenlevingsverdrag hebben getekend. Direct naar het Meeting House, met mooi houtsnijwerk, voor een haka (Maori zang en dans), dan lezen we meer informatie in het Treaty House, waar de Britse vertegenwoordiger woonde, en we zien de kano's (eentje de grootste, 35 meter lang, van NZ).

Maandag doen we een bustour, echt iets voor ons, not! Maar het is een enorm eind rijden vanuit Paihia, op deze manier wel voor ons allebei relaxt. En we doen dingen, die we anders niet (zo makkelijk) hadden gedaan. We stoppen bij een shop, die ook echte (mooie) kunst verkoopt, we sjeezen heel 90 Miles Beach met de bus over het strand (apart), gaan sandboarden (leuk!), lopen naar de noordelijkste vuurtoren op Cape Reinga (uitzicht!) en zien meer Kauri bomen.

Dinsdag doen we een boottrip. Ondanks betere weersvoorspellingen is het helaas te koud om te zwemmen. De wind en hoge golven vinden wij wel tof: als enigen lekker uitwaaien op het (hoogste) observationdeck. We zien ook veel van de Bay of Islands: historische plekken en mooie eilanden, (meer dan die ene) Hole in the Rock, we wandelen even op eiland Urupukapuka met uitzichtpunt en zien op de terugweg nog vier dolfijnen bij de boot, altijd leuk!

Na een week voelen we ons al helemaal chill. Fijne campervan, aardige mensen, mooie natuur, lekker weer en samen van alles genieten! Wat wil je nog meer?

Ma

Eindelijk .lang gewacht en toch gekregen de mooie vacantie.?

Pa

Fijne tocht gemaakt. Zo zie je maar, zelfs met een bus. Wat je zegt, net iets voor jullie! Op je gemak lekker rond kijken. Geniet ze.

Karin en Kees van Rooij

Bekende verhalen en foto’s, leuk om te lezen.
Heel plezier en geniet ervan.

Marieke

Yo! Wat een mooie reisverhalen; we kunnen daar zeker een Catch up mee vullen:-)
Veel plezier nog!

Tessy

Leuk!! Geniet ervan

José

Wat een heerlijk vooruitzicht! 2 maanden in een camper touren. Van mn dochter al mooie verhalen meegekregen over dit land. Ik laat haar ook meekijken. Veel plezier

Ine & Paul

Wat wil je nog meer?? Meer verhalen, meer foto's, meer mee genieten ?
Wat een heerlijke reis, nu al! Heel benieuwd wat er allemaal nog komen gaat ?

Sint en Piet

Lieve Joke en eriK,
Jullie zitten lekker helemaal aan de andere kant,
Van de wereld in het mooie Nieuw Zeeland
Daar krijg je niet zoveel van het 5 december feest mee,
Daar is het warm en kan je zwemmen in zee
Een prachtige reis zijn jullie begonnen weer,
En graag trakteren jullie het thuisfront op de sfeer
Van al jullie geweldige uitstapjes en avonturen,
En dat gaat wel liefst twee volle maanden duren
Met verhalen en foto’s zijn jullie te volgen,
En wij kijken mee, jaloers en verbolgen
Jullie zullen vast veel moois tegenkomen,
Waar wij hier alleen maar van kunnen dromen
Cultuur, natuur, dieren, en mooie mensen,
Veel meer hoeven jullie je niet te wensen
Maar om óns toch nog maximaler te bedienen,
En omdat jullie ook wel een Sint cadeau verdienen
Wordt er uit het verre Nederland geld gestort
Waarmee opladen van meer foto’s mogelijk wordt
Veel plezier en genot van de reis nog,
Wij kijken al uit naar de volgende blog!
xxx Sint en Piet
Nederland, 5 december 2019

Arend

We leven mee. Heerlijk land! Heerlijke verdiende reis! Genieten!!!

Irmgard

En? is de camper wit? :)

NZ staat bekend om zijn prachtige natuur. Zo te lezen genieten jullie er van.