JokeeneriK.reismee.nl

Campervan en andere dagelijkse dingen

Even een blog tussendoor over de campervan, want sommige mensen zijn benieuwd hoe onstiny house op wielen eruit ziet. Nou, we hebben enkele foto's geplaatst. Wij zijn er zó blij mee! Ooit samen begonnen met rugzak en kampeerspullen, overgestapt op de auto met veel meer kampeerspullen, vijf jaar geleden in Australië drie maanden in een 4WD en nu deze luxe!

Er is veel (opberg)ruimte voorin vooral dankzij een derde stoel (we hebben ongevraagd een driepersoons gekregen). Achter een smal deurtje zit een ieniemini douche, wastafel en wc, maar dat is nu vooral opberghok, want die gaan we pas gebruiken bij hoge nood, bijv. op een bush camping zonder faciliteiten. We hebben een keukenblokje met koelkast en laden vol servies, pannen, bestek en voorraad, een paar pitten en een wasbakje. Naast de badkamer (haha) zijn nog wat kastjes en een magnetron, die hebben we thuis niet eens! en gebruiken hier ook niet. Tot slot, niet onbelangrijk: geen matjes of tweepersoons luchtbed met slaapzakken, maar een matras van kussens met een dekbed, lekker! Ook zo'n verschil met de grote reis eerder, waarmee wij toch vergelijken: toen moest elke avond het autodak omhoog om het bed te bouwen, je moest er in/uit klimmen, je kon niet rechtop zitten en we moesten het weer afbouwen als we gingen rijden. Nu is het bed laag gebouwd van het zitje met banken, kan je er in/uit stappen, rechtop zitten om bijv. te lezen en we laten het liggen, want zitten om bijv. te eten, doen we buiten.

Op de foto's is ook de keuken in gebruik te zien, dus we voegen even die routine bij: Joke bedenkt de maaltijden en maakt het boodschappenlijstje (meestal terwijl Erik zijn ding doet: blij dat hij rijdt). De boodschappen doen we gezellig samen en het koken wordt gecoördineerd door Joke, die het nodige snijdt, terwijl Erik het échte werk doet: in de pannen roeren en bij de bbq staan!

Tja en na het koken, eten en afwassen nog druk met schrijven, foto's uploaden, wat whatsappen, lezen en bedenken wat we de volgende dag doen, want we vullen vaak pas kort vooraf de globale planning precies in. En dan een beetje op tijd naar bed, want de volgende dag weer vroeg op voor volgende nieuwe indrukken!

Ma

Wat een heerlijk bericht.
Net thuis van André zijn optreden met orkest en koor .

Miranda

Wat laten jullie me heerlijk meegenieten van NZ!!! Fantastische foto's en dankzij de verslagen van Joke gaan ze leven. Echt leuk!!!
Had de link naar jullie website tot nu toe steeds weggeklikt omdat ik dacht dat t spam was, maar was vanochtend getriggerd door t woordje campervan in de titel. En gelukkig dus maar....
Trouwens, met zo'n vannetje wil ik ook wel een tijdje rondtoeren: klein maar fijn !!!

Peter en Yvonne

Zo kamperen kun je lang volhouden! (Samen) douchen is een uitdaging :-) zeker als de camper niet helemaal recht staat.
Enjoy!!

Ine & Paul

Heerlijk klinkt het, en zo ziet het er ook uit trouwens... Dat houden jullie nog wel even vol ;-)

Pa

Super de luxe, zonder gesleep.
We lezen 't allemaal graag.
Hou doe

Irmgard

Wat een uitzicht vanuit je bed!

Jasperina

Heb daar zulke goede herinneringen aan met de campervan door Nieuw Zeeland, en dan bij de mega supermarkt alles vanuit je karretje inladen in de koelkast op de parkeerplaat of in the middle of nowhere stoppen voor lunch vanuit je eigen keukentje. Heerlijk en de campings zijn er ook helemaal op ingesteld met een gemeenschappelijke keuken ook waar je groente kon stomen enzo in een speciale steamer of in een termale bron kon zitten. Heerlijk te lezen dit!

Fons

Tiny house on wheels best cool. Lekker luxe en wat een prachtige natuurfotos zeg.
Lekker genieten. Geen idee of groen water wel gezond is.....maar ik zie dat jullie het ‘s avonds bij een wijntje houden, zeer verstandig.

Veel verder reisgenot

Nigel en Mieke

We zijn begonnen met z,n twee op twee motoren en een heel klein tent. Boodschappen bij een supermarkt halen in een doos en dan had je een tafel als je op de camping was. En nu.... Een camper van 7mtr50 en alle luxe. Ah the good old days....

Richt

Wat heerlijk! De dagelijkse routine in en om een paleis op wielen, met elke dag een ander prachtig uitzicht vanuit je slaapkamer. Wat wil een mens nog meer. Liefs!