JokeeneriK.reismee.nl

Northland west- en oostkust

We laten Auckland achter ons en pikken de camper op. In plaats van de geboekte tweepersoons, krijgen we een driepersoons camper. Met lekker wat extra ruimte en sowieso veel luxe eindelijk op pad met ons tiny house op wielen voor de komende twee maanden! We rijden langs de westkust noordwaarts. We vinden een mooie camping aan een beekje met een fijne campkitchen, waar we dankbaar gebruik van maken. Ja, ook al hebben we alles bij ons, zo'n ruime keuken is toch ook altijd wel prettig.

Zaterdag maken we diverse mooie wandelingetjes en nemen bij een meertje nog een frisse duik. 's Avonds hebben we een tourtje geregeld met een gids waarbij we naar het Trounson Kauri Park rijden om kiwi's te spotten (de loopvogel dan hè). Het zijn bedreigde schuwe nachtdieren, maar we hebben geluk en zien er twee heel goed,zeer bijzonder. Verder zien we ook nog alen, een possum, een weta (groot insect) en gloeiwormen.

Zondag rijden we via de Waipoua Forest, waar we enkele machtige Kauri bomen zien. Dit zijn bedreigde bomen en in dit gebied staan exemplaren van 2.000 jaar oud, 50 meter hoog en 17 meter omtrek! Bij Paihia bezoeken we de Waitangi Treaty Grounds waar de Engelsen en de Maori's het samenlevingsverdrag hebben getekend. Direct naar het Meeting House, met mooi houtsnijwerk, voor een haka (Maori zang en dans), dan lezen we meer informatie in het Treaty House, waar de Britse vertegenwoordiger woonde, en we zien de kano's (eentje de grootste, 35 meter lang, van NZ).

Maandag doen we een bustour, echt iets voor ons, not! Maar het is een enorm eind rijden vanuit Paihia, op deze manier wel voor ons allebei relaxt. En we doen dingen, die we anders niet (zo makkelijk) hadden gedaan. We stoppen bij een shop, die ook echte (mooie) kunst verkoopt, we sjeezen heel 90 Miles Beach met de bus over het strand (apart), gaan sandboarden (leuk!), lopen naar de noordelijkste vuurtoren op Cape Reinga (uitzicht!) en zien meer Kauri bomen.

Dinsdag doen we een boottrip. Ondanks betere weersvoorspellingen is het helaas te koud om te zwemmen. De wind en hoge golven vinden wij wel tof: als enigen lekker uitwaaien op het (hoogste) observationdeck. We zien ook veel van de Bay of Islands: historische plekken en mooie eilanden, (meer dan die ene) Hole in the Rock, we wandelen even op eiland Urupukapuka met uitzichtpunt en zien op de terugweg nog vier dolfijnen bij de boot, altijd leuk!

Na een week voelen we ons al helemaal chill. Fijne campervan, aardige mensen, mooie natuur, lekker weer en samen van alles genieten! Wat wil je nog meer?

Auckland & Rangitoto

Welkom allemaal,

Na een goede vlucht via Singapore veilig aangekomen in NZ. Bij de border security eerst nog even de schoenen van Joke laten reinigen en toen onze weg naar ons hotel gevonden.

De eerste dag na een brunch in de haven de stad ontdekt. Auckland is geen wereldwonder en de highlights hadden we dan ook snel gezien. In de Auckland Art Gallery hebben we nog wel wat mooie moderne (Maori) kunst bekeken. Tot slot hebben we in een Koreaans restaurantje gegeten. Wat ons opvalt, is dat er veel Aziatische eettentjes zijn en veel Aziaten op straat. Opmerkelijk vinden we ook dat er op kruispunten diagonaal wordt overgestoken (door voetgangers dan hè).

Vandaag hebben we de stad ontvlucht en namen we de ferry naar Rangitoto. Een prachtig vulkanisch eilandje voor de kust van Auckland. Via een mooi kustpad door lavavelden klimmen we naar de top van de krater om vervolgens weer af te dalen over leuke bospaadjes. Terug in de stad naar het hoogtepunt van Auckland: de Sky Tower. De lift zoeft ons naar de 60e verdieping, vanwaar we een weids uitzicht over de stad en omgeving hebben.

De trip is goed begonnen, lekker (lente!)weer met 24 graden en zon en relaxte NZ-ers. Morgen de camper halen en dan gaan met die kiwi!

Groetjes, Joke en Erik

Het aftellen is begonnen!

Lieve familie, vrienden, kennissen en andere geïnteresseerden!

Na onze fantastische Australië reis in 2014 gaan we dit jaar weer een nieuwe langere trip maken. Maandag 25 november vliegen we naar Nieuw-Zeeland om eind januari op Rarotonga te eindigen. Tuurlijk gaan we ook weer een blog bijhouden en als de wifi het toelaat ook wat foto's plaatsen. Vind je het leuk om op de hoogte te blijven, meld je dan aan voor de mailinglist!

Weet je nog mensen die dit ook graag willen lezen, dan vinden we het leuk als je dit doorstuurt of onze site doorgeeft.

We zien je graag terug op onze reisblog en laat gerust af en toe een berichtje achter!